Як допомогти тим, хто пережив травму: психологи Київщини переймали досвід Ізраїлю

Сьогодні в Управлінні поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві психолог Ольга Пашенцева на основі програми навчання Israel Trauma and Resilience Center (NATAL) провела тренінг на тему: «Криза та зріст: психічне здоров’я і допомога тому, хто пережив травму” з психологами Управління поліції охорони м. Києва та Київської області.

У межах національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, міжнародної співпраці згідно з домовленостями між дружиною Президента України Оленою Зеленською та дружиною Президента Держави Ізраїль Міхаль Герцог та за дорученням керівництва Міністерства внутрішніх справ України делегація Міністерства внутрішніх справ України пройшла навчання, яке проводила ізраїльська організація у сфері надання психологічної допомоги Israel Trauma and Resilience Center (NATAL).

Психологи навчалися особливостям надання психологічної допомоги військовослужбовцям та цивільному населенню на досвіді Ізраїлю.

У надзвичайній ситуації людина відчуває: самотність, безпорадність, емоційне навантаження та розгубленість. Наше завдання нейтралізувати подібні переживання, що виникають у надзвичайної ситуації. Як повернути людині відчуття контролю за ситуацією:

  1. Орієнтованість у спілкуванні. Наприклад: "Я з тобою"; «Ми триматимемося поруч».
  2. Спонукання до дії (на противагу безпорадності). Необхідно спонукати людину до конструктивних кроків, які допоможуть їй та оточуючим. Прості та ясні вказівки дозволяють діяти в контексті ситуації. Важливо, щоб людина діяла сама і допомагала тим, хто поруч. Так вона перестає бути жертвою та переходить на позицію сильного. Наприклад: «Збери всі сумки і постав убік»;"Склади список номерів автівок".
  3. Осмислені питання (на противагу напливу емоцій). Спілкування має бути раціональним, а не емоційним. Замість того, щоб волати до почуттів людини, важливо дати їй реальні варіанти вибору. Наприклад: «Порахуй людей, які тут знаходяться»; «Скільки часу ти чекаєш?»; «Ти хочеш спершу попити чи подзвонити батькам?».
  4. Роз'яснення (на противагу розгубленості). Осмислення події у контексті хронології, з упором на те, що подія залишилася в минулому. Розмова ведеться у всіх трьох часах: що сталося, що відбувається зараз і що станеться незабаром. Це дозволяє зрозуміти хронологію. Як зразок: «Дві хвилини тому трапилася аварія, зараз приїхали рятувальні служби, вони надають допомогу. Найстрашніше позаду».
  5. Активізація від недієвого стану до дієвого.

Управління поліції охорони з фізичної безпеки в м. Києві