Звичайній людині може здатися, що музей – це найспокійніше і безпечне місце в світі. Однак ті, хто хоч раз стикався з питаннями охорони музеїв, знають, що це кропітка і невсипуща робота.
У травневі дні Маріупольський художній музей ім. А.І. Куїнджі порадував своїх відвідувачів виставкою пейзажного живопису відомих українських митців другої половини ХХ століття. Більшість художників цієї виставки вже давно приєднались до вічності, але їх майстерність, талант та високий професійний рівень продовжують надихати і сучасних майстрів-художників, і глядачів пейзажного живопису.
Наявність безцінних матеріальних і культурних цінностей, а також скупчення людей, може викликати інтерес до них криміналу, підвищити, тим самим, ризик виникнення надзвичайних ситуацій: провокацій, розкрадань, пожеж тощо. Будь-яка подібна подія загрожує вкрай негативними наслідками і шкодою суспільству. Тому надійна їх охорона вкрай важлива для культурної спадщини.
Основа безпеки будь-якого музею – це розумне поєднання технічної і фізичної охорони. Під час взяття об'єкта під охорону, спеціалісти поліції охорони проводять його ретельне обстеження на предмет дотримання умов розміщення матеріальних і культурних цінностей. Таким чином визначаються найбільш ефективні, економічно вигідні способи забезпечення охорони.
Охорона установ культури не повинна впадати в око, бути нав'язливою і грубою, але при цьому необхідно щоб вона була всевидячою, професійною та ефективною. Зовнішній вигляд і поведінка поліцейського з охорони об'єкта одна з важливих умов організації служби охорони.
– Думаю всім зрозуміло, що охорона музею потрібна обов’язково, – висловила свою думку завідуюча філією музею імені Куїнджі Тетяна Були. – З позиції організаторів виставки всі експонати музею в рівній мірі безцінні, а діяльність поліції охорони висловлює державну турботу про культуру і мистецтво.
Маріупольський МВПО в Донецькій області

